Eduardo Ruiz
Arquitecturas Blandas

Arquitecturas blandas

Arquitecturas Blandas
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Arquitecturas Blandas
Arquitecturas Blandas

Arquitecturas Blandas. Video. 20min. Sub Eng. This project has been funded by Juan de Salazar of Asuncion City. Spanish Cultural Center in Paraguay.

In the framwork of the selection of community projects in relation to the territory os the Aregua city, Paraguay in 2018.

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Arquitecturas blandas


Taller de arte comunitario impartido por el artista Eduard Ruiz en @BioEscuela El Cantaro

Areguá, Paraguay


07.08.18 > 09.08.2018

Centro Cultural de España Juan de Salazar

Asunción, Paraguay

@juandesalazarpy


Arquitecturas Blandas consisted of a community participation workshop that sought to answer the following question: Can be the sculptural practice build a cartography of our neighborhood through the senses and memory? This project of collective memory started from the perceptions that the neighbors -mostly artisans, have about urbanism and architecture and how it modifies the social and human behavior in their surroundings of the city of Areguá, Paraguay.


Through clay, a material that identifies the city and from which economic goals are sought, an alternative of social representation of the subjective territory was raised against the objectivity of governments, seeking to build a common place to recognize ourselves.


Arquitecturas Blandas es un taller de participación comunitaria que busca responder a la siguiente cuestión: ¿Puede la práctica escultórica construir una cartografía de nuestro barrio a través de los sentidos y la memoria? Dicho proyecto de memoria colectiva partía de las percepciones que los vecinos -la mayoría artesanos, tienen del urbanismo y la arquitectura y de cómo ésta modifica el comportamiento social y humano en su entorno de la ciudad de Areguá, Paraguay.


Un proyecto de memoria colectiva que parte de las percepciones que los vecinos, la mayoría artesanos, tienen del urbanismo y la arquitectura y de cómo ésta modifica el comportamiento social y humano en su entorno de la ciudad de Areguá. Mediante la arcilla, material que identifica la ciudad y del que se buscan fines económicos, se va a plantear una alternativa de representación social del territorio subjetiva frente a la objetividad de los gobiernos, buscando construir un lugar común donde reconocernos.